Naši putopisi

"Nebeska Ljuljaška"
9-ti Maj, kišni vikend je preseklo jedno toplo sunčano nedeljno popodne, razmišljam na koju stranu krenuti u vožnju i iskoristiti ovih nekoliko preostalih sunčanih sati. Nisam se puno dvoumio, izbor pada na Ovčarsko-Kablarsku klisuru poznatu po Ovčar Banji i brojnim manastirima zbog kojih je u narodu zovu Srpska Sveta Gora.

Sam put do Ovčar Banje je prošao kao treptaj oka, da li zato što sam se uželeo vožnje posle ovih prolećnih kiša ili mi je ovog popodneva vožnja baš prijala… ne znam. Neprirodana mirnoća samog mesta I puste ulice samo su nemi svedoci da nova obilaznica polako uzima svoj danak a ona vreva i graja putnika namernika iz parkiranih autobusa i automobila ostaje u sećanju nas koji smo ovde nekada svaraćali na čuvenu pogaču sa kajmakom I ćevapima. Ovčar Banja Svi mi uglavnom prozujimo na motorima kroz ovu klisuru jer je put zaista idealan za “peglanje” sva pažnja je usmerena uglavnom na samu vožnju, ali ako bismo svoje putovanje isplanirali tako da ovde provedemo nekoliko sati mislim da bi ono što dobijemo za uzvrat nosili jako dugo u lepom sećanju… Banja ima termalne izvore pogodne za sva reumatična oboljenja tako da za nas malo “zrelije” bajkere može biti jako korisna uz relaksaciju I opuštanje. Kažu ako bi malo zakopali oko Morave našli bi toplu mineralnu vodu vulkanskog porekla, po predanju da nije Morave da je rashlađuje vulkan bi mogao da se aktivira. Ko se odluči da prespava na raspolaganju mu je Hotel Kablar U ponudi Hotela Kablar su luksuzno opremljene sobe, restoran sa nacionalnom kuhinjom, café bar, zatvoreni bazen sa lekovitom banjskom vodom, wellness centar sa hidromasažnim kadama, saunom i prostorom za fizioterapeutske tretmane.

Klisura Sa jedne strane divlji stenoviti Kablar (889m) kao da se preteći nagnuo prema većem I masivnijem Ovčaru (985m) dok između njih mirno teče Zapadna Morava oblikujući jednu od najlepših klisura u Srbiji. Ova klisura u svojim nedrima čuva izuzetne primerke flore I faune kao I istorijski deo naše duhovnosti satkane u srednjovekovnim manastirima ovog čudesnog mesta. PROČITAJTE CEO PUTOPIS OVDE

"STARI VLAH" i vožnja po oblacima
Nedelja 27 oktobar 2009 god juče su Extremi pravili žurku u Smederevu… išlo mi se, ali posao me po ko zna koji put ove godine sprečava da odem na druženje… danas sam pre podne završio sve obaveze a po meteorolozima danas je zadnji topao dan pred naglo zahlađenje pa koristim priliku da napravim još jedan đir… Izbor pada na put koji seče planinsku oblast poznatu kao Stari Vlah ili preciznije rečeno Kokin Brod - Prilike Odavno planiram ovu vožnju ali nikako nisam imao prilike da je ostvarim, jer taj pravac mi nije nikako usput nego mora da se namenski odvozi… Zašto vožnja po oblacima...? Zato što je najveći deo tog putnog pravca iznad 1000 metara nadmorske visine.

Stari Vlah je istorijska i geografska oblast na jugozapadu Srbije. Obuhvata oblasti sjeverno od rijeke Lima i istočno od Drine, u slivu Moravice i Uvca sjeverno od Sjenice. Obuhvata opštine Priboj, Prijepolje, Novu Varoš, Čajetinu, Užice, Arilje i Ivanjicu, kao i dijelove opštine Sjenice. Stari Vlah je planinska regija, pa se stanovništvo bavi uglavnom stočarstvom. Otuda i vodi ime – vlah je bio naziv za stočara. Oblast je bogata vodom. U regiji se razvija seoski turizam. Na Starom Vlahu se nalaze masivi Zlatibora i Zlatara. Oni određuju podjelu Starog Vlaha na Zlatiborski Stari Vlah (obuhvata Zlatibor), Moravički Stari Vlah (obuhvata sliv Moravice) i Zlatarski Stari Vlah (obuhvata Zlatar). PROČITAJTE CEO PUTOPIS OVDE

"OČAUŠ" - selo nadomak Teslića
Još na skupu u Sremskoj Mitrovici o. Brana Peranović predloži da upriličimo jednu zajedničku vožnju do sela Očauš nadomak Teslića,u kome on ima vikendicu,i u kome kraju je inače rodjena i njegova majka. Društvo,mnogo ne razmišljajući,se isprijavljiva,sve do cifre od 17 motora. Kako to obično biva,u danu odlaska 14.05.2010. broj se sveo na jedva 7 motora. Ali i to nije sve,jer zbog kvara na VTR-u u Šapcu od daljeg puta moraše da odustanu Sosa i Bane-Serbduck !

Po prelasku granice sa RS kod Bijeljine,ekipa se kompletira i laganom ritmu se uputismo preko Brčkog ka Doboju.Ispred Doboja nas uhvati kiša,pa svratismo u restoran "Ribarska priča",gde se neki okrepiše ribljom čorbom,a neki pićem sa visokim sadržajem vitamina B.... PROČITAJTE CEO PUTOPIS OVDE

"HAKUNA MATATA"
HAKUNA MATATA Kako pocheeti…. prva misao o nekom ozbiljnijem putovanju bila je po povratku iz Praga … tada smo prvi put preshli motorom neku ozbiljniju km I pelcovali se… onda je krenulo planiranje I predlozi ko bi shta voleo da vidi… kada smo slozzili rutu ZABOLELA nas glava od broja gradova, kilometrazze I prorachuna para za putovanje… no reshili da istrajemo I to je to… prodao stari motor bmw 650 I uz’o tdm 850 Uglavnom od laganog polaska dobio sam nervozu od koje hocu da odlepim… zavrshavam sve uzimam Ipone sprej da operem ruke Krenuli da sechemo ka Velenju I proshli kroz jako lep I zzivopisan kraj.

Krecemo iz Milana I odushevljvmo se kako je regulisan saobracaj… sradnjom trakom iz koje uvek mozzesh da se ukljuchish na bochne strane voze samo bikeri, gradswki prevoz I taxi.. tako se to radi a ne kao ovi pajseri kod nas kada te vide u zzutoj skachu na tebe.. milano je pun nekih suludih terasa sa dzunglama u njima… PROČITAJTE CEO PUTOPIS OVDE

UPOZNAVANJE FRANCUSKE BY SIMO
Sva imena gradova i dvoraca pisat cu u originalu , jer ne pricam francuski , pa nisam siguran za izgovor , a i lakse cete jih tako naci na Googlu ako budete trazili ili planirali neki put u Francusku . Ima jos jedan razlog zasto pominjem ovaj put. Moja zena voli da putuje , a ne voli motore . Posle ovog putovanja , sama je rekla da moramo da kupimo motor , da cesce odemo u Francusku. Tako je i bilo .... Tako da je i ovaj put , na neki nacin povezan sa motorima .... Bilo je to 2007 godine , avionom smo otisli do Pariza i uzeli Rent-a Car odatle . Posto motora jos nema u ovoj slici , samo cu na brzinu ovo da obradim … Prvi je bio Pariz , odlazili smo tamo kasnije Eurostarom iz Londona , ali Pariz ko Pariz , svi ga znamo , pa necu da vas mucim fotografijama . Sve u svemu , Pariz sam zasluzuje mnostvo fotografija , i opis , ali posto nikad nisam u Parizu bio motorom ...

Culi ste verovatno , a i ja cu da vam potvrdim , putevi su fenomenalni , pogotovu u juznoj polovini . Na autoputevima , van naselja , cesto se placa putarina , koja moze da se nakupi , pa uzmite to u obzir . Mada se mogu lako izbeci takvi putevi , u vecini slucajeva , ne uvek . Hrana je odlicna . Ja sam malo probirljiv , ne volim da experimentiram sa hranom , ali generalno , ako idete skromno , ko sto smo mi to radili , moze jeftino da se prode . Ja uvek kazem da sve sto trebam je Patiserija , expreso kafa rano ujutro i motor .. Mi se najcesce odlucimo za hotel Etap , mada ima malo jeftinijih , kao na primer Formula 1 , a hvala bugu , ako imate para , ima i dvoraca u najam … Inace Etap je oko 29 do 39 eura na noc za sobu ako planirate dovolno daleko unapred , a u vecim gradovima ili na kraci rok do 49 ili 59 eura .. PROČITAJTE CEO PUTOPIS OVDE

HILANDAR 2003 MC KINGS KRALJEVO
Sada već daleke 2002 godine, u klubu se govorolio organizovanoj klupskoj vožnji. Planirana je bila Bosna. Na izlogu od kafea “Kings” izložena katra i spisak zainteresovanih.Broj prijavljenih 25. Planirano je da se krene krajem jula meseca. Ja otišao sa porodicom na more, tamo slušam ženu, decu ispunjavam sve njihove zelje, samo da mi ne prave “problem” da idem na turu. Vraćam se kuci u Kraljevo, iz garaže isterujem Falkonca, i odlazim u kafić, kad tamo nema spiska, nema karte. Kažu mi ne mogu da se dogovore oko dana polaska, jer nekom odgovara jedan datum drugom drugi i na kraju doneta odluka nema ništa od ture. Vidno iznerviran, zarekao sam se da đu ja sledeče godine da organizujem turu. Odluka je pala da to bude Grčka , poseta Hilandaru, polazak 28 april 2003.godine. O mom predlogu obavestio sam ostale članove, izvestio ih o danu polaska, času polaska, priložio im mapu ture Microsoft AutoRout 2001. Tura od oko 1400km. Odmah sam započeo sve potrebne pripreme radi dobijanja pozivnog pisma, u kojem poslu mi je mnogo pomogao otac Velibor Dzomić. Za ovaj put dobili smo blagoslov Vadike Žičkog, pozivno pismo Manastira Hilandar. Cela zimaje protekla u pripremama i dogovorima.

Ceo april pada kiša. Pojedini pokušavaju da nas ubede da odložimo put za neki drugi dan, ali nisam hteo ni po koju cenu da odstupim od planiranog dana polaska. Dan pred polazak kiša pada bez prestanka celi dan. Noć pred polazak nisam mogao da spavam. Ujutru se budim, gledam kroz prozor, sunce. Kuvam kafu i polako se oblačim, ali nervoza je vidna. Sedam na motor i odlazim do kafea “Kings” gde je zborno mesto. Prvi dan prilično smo dugo putovali, jer su ostali imali obzira prema meni. Posle falconca, prelazak na Kawasaki je za mene predstavqao izvestan problem, a pogotovu što mi je to bila prva duža vožnja sa tim motorom. A, da zaboravio sam da mi je uz put malo curelo ulje, malo su prelivali karburatori i nešto je zveckalo u mašini. Pre puta sam pitao šta je to i rekli su mi da to tako treba. Ako se nešto čuje u mašini to znači da radi. Mogu Vam reću da smo uz put bili dosta primećeni.Svi su nas pozdravljali. Sutradan smo nastavili put ka Grčkoj. PROČITAJTE CEO PUTOPIS OVDE

Anketa

Koju marku motora biste vozili?